Algunes religions estan basades
en l’esforç de l’home per descobrir i trobar Déu. Ben al contrari, el
cristianisme, fill del judaisme, és la història d’un poble que es disposa, el
millor que sap i pot, per escoltar un Déu que se li manifesta y que es vol
donar a entendre amb paraules i fets progressius. Llegim a la Carta als
Hebreus: <<En diverses ocasions i
de moltes maneres, Déu antigament havia parlat als pares per boca del profetes;
però ara, (...) ens ha parlat a nosaltres en la persona del Fill>>.
Havia calat
profundament en el poble hebreu el pensament del Déu que es revela, que es
manifesta i es dona a conèixer. Això els infonia un goig pregon i una esperança
certa.. Llegim a Isaies: <<Quin goig de sentir a les muntanyes els passos
del missatger que anuncia la pau i porta la bona nova, que anuncia la
salvació>>. En el Nou Testament, endemés de la paraula de Déu, tenim
entre nosaltres Déu mateix en persona: <<Ha vingut a casa seva, i els
seus no l’han acollit. (...) El qui és la paraula es va fer home i plantà entre
nosaltres el seu tabernacle (la seva
tenda)>>.
Ara, la tasca del bon
cristià, més que en cercar Déu consisteix en deixar-se trobar; abans que actuar
per merèixer-lo, en deixar-se estimar. Obrir-se a Déu, desitjar-lo, sentir-ne
necessitat, fer-li lloc dins nostre, dedicar-li algun temps, fer-lo objecte
dels nostres pensaments més freqüents, és el millor camí i el més curt. Ell està a la porta i truca.
Imprimir article
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada