Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 2 de maig del 2016

Plenitud (Ascensió del Senyor)

           La  plenitud d’una vida fins a un grau infinit, no es dóna aquí a la terra. No la de Jesús en la seva humanitat, i menys encara la nostra. La trajectòria de Jesús damunt la terra s’assembla molt a la d’algunes persones, que no es veu coronada per un èxit esclatant, sinó enfosquida per la nuvolada d’un gros fracàs. Però Jesús havia  enrolat la seva vida a un procés del tot positiu que apuntava a un enriquiment infinit. I així, acomplerta la seva missió, <<s’enlairà davant d’ells, i un núvol se l’endugué (...) Mentre els beneïa, s’allunyà d’ells portat amunt cap al cel >>. La seva plenitud tingué lloc a la dreta del Pare.
            Els apòstols començaren la seva tasca missionera enmig d’una persecució implacable i de retrets. A voltes no es pogueren lliurar d’ésser ben apallissats. Sant Pau ho visqué en les seves pròpies carns i, quan escriu als cristians d’Efes, s’esforça en prevenir-los pel que pugui venir, i perquè no esperin el seu ple benestar i la seva plenitud en  res  d’aquí a baix:<<Germans, demano al Déu de nostre Senyor Jesucrist, (...) que il·lumini la mirada interior del vostre cor perquè conegueu a quina esperança us ha cridat, quines riqueses de glòria us té reservades l’heretat que ell us dóna entre els sants. Que conegueu també la grandesa immensa del poder que obra en vosaltres, els creients>>.

            Aquesta història i la doctrina que conté expressa ben clarament el procés que ens toca seguir: la fe en Jesús ens ofereix en aquest món un començament, un tast,  que consisteix en la serenor pròpia del qui sap on va, quin camí hi porta i de quins mitjans disposem. La resta, fins a la plenitud, tindrà lloc a l’arribada, quan també serem enduts al cel, juntament amb Crist. Per ara, ho vivim  en l’esperança

Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada