La llibertat total i completa tindria dues cares: el passat, i el
present, que inclou intenció de futur. Evidentment, no podem tornar enrera i
anular el bé o el mal que hem decidit fer, però tenim la facultat de ratificar
aquella decisió o de rebutjar-la. Per tant, podem refer el nostre passat responsable si, revisant-lo,
ens convertim i refusem tot allò que hi ha de negatiu en la nostra vida. És la
llibertat retrospectiva: <<Si el pecador es converteix, deixa de fer el
mal i obra en justícia i bondat, salvarà la seva vida>>.
Obrant en sentit contrari, si hem obrat el bé,
però ens permetem degradar la nostra vida i, deixant de fer el bé, esborrem el
sentit moral de la nostra vida anterior començant a fer el mal, invalidem el
nostre passat. <<Si el just deixa de fer el bé, comet el mal i mor,
morirà per culpa seva>>. El camí de la perversió té lloc quan la nostra
llibertat torna enrera, es desdiu del bé que ha fet i comença a obrar el mal.
, potser, el sentit profund,
d’aquella sentència de Jesús: <<Us dic amb tota veritat que els publicants
i les dones de mala vida us passaran al davant cap al Regne de Déu, perquè ha
vingut Joan amb la missió d’ensenyar-vos un bon camí, però vosaltres no l’heu
cregut, mentre que els publicans i les
dones de mala vida sí que l’han cregut. I vosaltres, ni després de veure això,
encara no us en penediu ni voleu creure’l>>. Totes aquells
persones han obrat el mal, però han vist la llum, han conegut la misericòrdia
de Déu i hi ha cregut. Ara, volen obrar el bé i se senten
acollits per l’amor de Déu.
Imprimir article
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada