Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 14 de novembre del 2016

El regne de Jesús ( Durant l’any- 34 – Crist Rei)

            El poble d’Israel era un regne des de Saül, que no  va plaure a Déu. El succeí David, a qui el Senyor digué: “Tu pasturaràs Israel, el meu poble, seràs el seu rei”. <<Quan els ancians d’Israel anaren a trobar el rei a Hebron, el rei David va fer amb ells un pacte davant el Senyor i l’ungiren rei>>. Jesús, humanament descendent de David, heretà el seu regne i rebé la missió de pasturar (espiritualment) Israel.
            L’encàrrec de pasturar Israel que havia rebut Jesús, per voluntat del Pare, s’estengué a tot el món, com ho diu Sant Pau als cristians de Corint: <<Doneu gràcies al Pare, que us ha fet dignes de tenir part en l’heretat del poble sant, en el regne de la llum. Ell ens alliberà del poder de les tenebres i ens  traspassà al Regne del seu Fill estimat, en qui tenim el nostre rescat, el perdó dels nostres pecats>>. Ara, doncs, per voluntat de Déu, Jesús és el Rei universal de tots els pobles, amb l’encàrrec de pasturar-los fins a la salvació final.
            La dignitat reial de Jesús era reconeguda públicament a Israel, en el seu temps. Pilat preguntà a Jesús, sobre aquesta qüestió que coneixia tothom, i ell respongué: <<Sí, jo sóc rei, però el meu Regne no és d’aquest món>>. Els soldats que custodiaven el crucificat també ho sabien: <<Si ets el rei dels jueus salva’t tu mateix>>. La seva reialesa era el motiu de la condemna: <<Sobre d’ell hi havia un rètol que deia: “ el rei dels jueus>>. Un dels lladres crucificats amb Jesús, deia: <<Jesús, recordeu-vos de mi, quan arribeu al vostre Regne. Jesús li respongué: “T’ho dic amb tota veritat: Avui seràs amb mi al paradís>>. Un veredicte públic i solemne d’exercir la seva potestat reial.
Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada