Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 3 d’octubre del 2016

El do de la vida ( Durant l’any – 28 )

             La vida és un do. Ningú no l’ha demanada, ni ha fet res per a obtenir-la o per a merèixer-la. Ens ha estat donada ben gratuïtament sense cap condició. El qui és la Vida ens l’ha confiada com a sustentació d’altres dons que anirem rebent –també gratuïts- progressivament. La vida, doncs, és un do absolut; com la matriu de tot allò que hem d’arribar a ser. El Dador de la nostra vida és també qui la manté, la protegeix i la defensa: << Naaman de Síria baixà al Jordà i s’hi banyà set vegades>> (com li havia mant Eliseu, l’home de Déu). Ell, que era leprós, quedà curat de cop: <<La pell se li tornà com la d’una criatura i quedà pur de la lepra>>. Déu havia actuat restituint-li la salut.
            També a Jesús,<<Li sortiren deu leprosos, que s’aturaren un tros lluny i cridaren: “Jesús, mestre, apiadeu-vos de nosaltres”. En veure’ls,  Jesús els digué: “Aneu a presentar-vos als sacerdots. Mentre hi anaven quedaren purs de la lepra>>. Altra vegada, Deu, per la paraula de Jesús, com abans ho havia fet per la paraula del profeta Eliseu, es manifestà com Font i guaridor de la vida.
            El leprós  Naaman reconegué tot seguit el Déu d’Israel com l’únic autor de la seva salut recobrada. Digué a Eliseu. <<Ara se ben bé que, fora d’Israel, no hi ha cap altre déu enlloc més de la terra>>. I  ho agraí amb un canvi de vida radical: <<D’ara endavant el teu servidor no oferirà cap més holocaust ni cap altra víctima a altres deus, sinó només al Senyor>>. Per la seva part un dels deu leprosos. <<Tornà enrera donant glòria a Déu amb grans crits, es prosternà als peus de Jesús amb el front fins a terra i li donà gràcies>>. ¿Som així d’agraïts i adoradors de Déu pel  que fa a la nostra vida i a la conservació de la nostra salut?
Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada