Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dimarts, 17 de novembre de 2015

El Regne de Déu (Durant l’any – 34 – Crist Rei

           El moll de l’os de la predicació de Jesús fou l’anunci i la promoció del Regne de Déu. I el programa personal de la seva vida, en compliment de la voluntat del Pare, va ser iniciar aquell Regne, que és el projecte etern de Déu sobre la humanitat. Aquesta humanitat, per la fe, la veritat, la justícia i l’amor, fa via cap a l’esclat final  que tindrà lloc en la glòria del Pare, quan s’hauran unificades totes les coses en el mateix Crist. Jesús és l’hereu del Regne, i aquell que el durà a terme en totes les persones que accepten el seu missatge.  Diu el profeta Daniel: <<Li fou donada la sobirania, la glòria i la reialesa, i tots els pobles, tribus i llengües li faran homenatge. La seva sobirania és eterna, no passarà mai, la seva reialesa no decaurà>>.
            Entrar en el Regne que proposa Jesús significa  abandonar la nostra visió interessada i egocèntrica, que ens porta a l’error i al pecat, i orientar la nostra vida en vers Déu que és el nostre terme natural i necessari. El Regne que proposa Jesús és una vocació al canvi, una invitació a la llibertat de cadascú de nosaltres perquè cerquem allò que ens és millor, perquè triem entre el plaer immediat i la nostra realització plena, que només pot donar-se quan la nostra vida està d’acord amb el projecte de Déu. El Regne de Déu és triar entre la egolatria excloent i l’obertura generosa a l’Altre i als altres. El Regne que Jesús ens ofereix va directament al cor de l’oient invitant-lo a la conversió, per capgirar radicalment la seva vida, i així, fer realitat en nosaltres allò que ja s’havia acomplert en Jesús per la seva resurrecció.

            Romano Guardini diu:<<El Regne de Déu significaria que li pertanyeríem, que seríem en cos i ànima propietat seva. (...) El gran bé que hi ha en el Regne del cel...és  no tenir ja en compte les coses de la terra: un assossec i glòria en si mateix, un alegrar-se de que s’alegrin tots, una pau perpètua, una santificació gran en si mateixos, que els ve de veure que tots santifiquen i lloen el Senyor i beneeixen el seu nom>>. Per a cadascú de nosaltres pertànyer al Regne de Déu –del que Jesús és Rei- és una cosa tan gran i necessària, que el mateix Jesús ens ensenyà a demanar-ho constantment al Pare: <<Que vingui a nosaltres el  vostre Regne>>.  

Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada