Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 28 de setembre del 2015

Ajut i companyia (Durant l’any -27)

        La narració simbòlica del Gènesi sobre la parella, que hem escoltat, conté una tesi, una lliçó teològica d’un abast doctrinal sobre el tema que, aplicat i viscut íntegrament, resulta ser el més savi, útil i satisfactori de tots els que s’han assajat en el decurs de la Història. Un sol home i una sola dona constitueixen l’equip natural i primari en vistes a l’ajut i a la companyia, per tal d’evitar la tristesa de la soledat. A més a més, les limitacions i mancances individuals es poden superar amb la suma de les qualitats de l’home i de la dona, en vistes a un mateix projecte de vida.
        La constitució de la parella no pretén solament resoldre les mancances i les necessitats de l’un i de l’altra, sinó aquelles de la nova realitat, és a dir, del nou ésser moral, com ve a ser la unió dels dos, compromesos en una sola visió de futur i un projecte de vida únic. <>, diu en un altre lloc.
        La parella, quan ha decidit recórrer junts un itinerari, aconseguir un objectiu comú, col•laborar amb el designi creador de Déu de comunicar la vida en les millors condicions, ha de preveure dificultats i ensurts de tota mena. Són esculls i pedres en el camí que es donaran en qualsevol opció de vida, en tota vocació, sigui en solitari o en parella. En situacions semblants l’actitud raonable i ètica, no pot ésser mai l’abandó, la covardia o la traïció, sinó la posta en marxa de totes les capacitats intel•lectuals, morals i afectives per superar els obstacles. És el que en diem fidelitat, èxit en l’empresa i felicitat personal per l’objectiu acomplert.. Els fariseus digueren a Jesús: <>. Davant l’escandalosa facilitat actual de separacions ¿què podem pensar de la responsabilitat, de la valentia moral i del nivell de humanitat de la gent del nostre temps?

Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada