Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 22 de setembre del 2014

La llibertat completa ( Durant l’any – 26 )

            La llibertat total i completa tindria dues cares: el passat, i el present, que inclou intenció de futur. Evidentment, no podem tornar enrera i anular el bé o el mal que hem decidit fer, però tenim la facultat de ratificar aquella decisió o de rebutjar-la. Per tant, podem refer el  nostre passat responsable si, revisant-lo, ens convertim i refusem tot allò que hi ha de negatiu en la nostra vida. És la llibertat retrospectiva: <<Si el pecador es converteix, deixa de fer el mal i obra en justícia i bondat, salvarà la seva vida>>.
             Obrant en sentit contrari, si hem obrat el bé, però ens permetem degradar la nostra vida i, deixant de fer el bé, esborrem el sentit moral de la nostra vida anterior començant a fer el mal, invalidem el nostre passat. <<Si el just deixa de fer el bé, comet el mal i mor, morirà per culpa seva>>. El camí de la perversió té lloc quan la nostra llibertat torna enrera, es desdiu del bé que ha fet i comença a obrar el mal.
             , potser, el sentit profund, d’aquella sentència de Jesús: <<Us dic amb tota veritat que els publicants i les dones de mala vida us passaran al davant cap al Regne de Déu, perquè ha vingut Joan amb la missió d’ensenyar-vos un bon camí, però vosaltres no l’heu cregut, mentre que els publicans  i les dones de mala vida sí que l’han cregut. I vosaltres, ni després de veure això, encara  no us en  penediu ni voleu creure’l>>. Totes aquells persones han obrat el mal, però han vist la llum, han conegut la misericòrdia de Déu i  hi ha cregut. Ara, volen obrar el bé i se senten acollits per l’amor de Déu.
Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada