Prenem possessió d’una cosa que fins ara no era nostra. En principi,
Déu no hauria de prendre possessió de res perquè tot és seu per naturalesa,
però, donat que ell ha volgut crear ésser lliures, s’escau que, quan un
d’aquests s’hi presta voluntàriament, respectada aquesta decisió lliure, Déu en
pren possessió. És el que passa amb Jesús: un cop batejat per Joan, <<Una
veu deia des del cel. “Aquest és el meu Fill, el meu estimat”.>> Es
tracta del mateix estimat a qui es refereix Isaies, quan diu: <<Això diu
el Senyor: ”Aquí teniu el meu servent, de
qui he pres possessió, el meu estimat, en qui s’ha complagut la meva
ànima”.>>
Després que el Pare ha
pres possessió de Jesús, el consagra i l’envia a una missió: <<Ja sabeu
com Déu el va consagrar ungint-lo amb Esperit Sant i amb poder.>> Després
de tot això, Jesús partí vers la seva missió i <<Passà per tot arreu fent
el bé i donant la salut a tots els qui estaven sota la dominació del diable,
perquè Déu era amb ell.>>
¿No ens parla clarament
aquest misteri del nostre baptisme i les seves conseqüències? Pel baptisme Déu
ha pres possessió de nosaltres, que hi hem consentit lliurement, ens ha consagrat
i ens assignat una missió. La missió que hem rebut representa, com a mínim,
passar per tot arreu fent el bé, perquè pertanyem a Déu que és el Bé absolut. ¿Perquè
ens volem escapar de casa després i alliberar-nos de qui n’havia pres
possessió? ¿Perquè fem el bé només a mitges i pactem d’amagat moltes vegades
amb el mal? Recordem: <<Perquè
s’ha fet tan meu jo el salvaré?
Imprimir article
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada