Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dimarts, 10 de desembre del 2013

La justícia final ( Advent – 3)

           El mal existeix en les relacions humanes i també el bé. Hi ha botxins i víctimes. Ens trobem amb fets i actituds d’una maldat incomprensible i delirant, que causen sofriments inhumans dels que horroritza el sol record. Hi ha gent bona i gent dolenta, justos i injustos. Per altra part, la línia de separació entre el bé i el mal  no és nítida. Seguint l’aforisme dels antics, podríem dir que algú és dolent per qualsevol defecte, però, bo, només ho és el que ho és del tot i en tot. No és del tot just, doncs, afirmar: jo sóc el bo i l’altre és el dolent.
            ¿Hi haurà una justícia final on tot el mal serà castigat i tot el bé retribuït? Escoltem Isaïes: <<Aquí teniu el vostre Déu que ve per fer justícia; la paga de Déu és aquí, és ell mateix que us ve a salvar>>. Però abans de fer justícia, Déu ve a regenerar el que estava perdut. Ell pot renovar les consciències que l’escoltin i  fer florir el desert estèril: <<La terra eixuta i el desert estan de festa, d’alegria l’estepa floreix>>. La justícia de Déu vindrà certament. Abans, però, ha vingut a guarir tot allò que és salvable, com diu aquest fragment de Sant Mateu: <<Els desvalguts senten l’anunci de la Bona Nova, i feliç aquell que no quedarà decebut de mi>>.
            En Jesús hi trobem la reparació total dels mals i de les injustícies humanes. Ell és el metge de la humanitat malalta. Ell és la única oportunitat per reparar el mal abans del gran dia de donar comptes. Si el món l’escolta i l’obeeix serà possible restaurar la justícia perduda. Serà llavors quan <<Hi haurà festes i alegria, i fugiran les penes i gemecs>>.



Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada