Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dilluns, 8 d’agost del 2016

Assumpta (Assumpció de la Mare de Déu)

           Jesús va pujar al cel per  si mateix, per la seva pròpia força (Ascensió). Maria és pujada al cel  per mans d’àngels, (Assumpció).  La pujada al cel de què parlem, tant en un cas com el l’altre, no l’entenem pas com un fenomen físic, com en el cas d’un ocell que arrenca el vol o d’un avió que s’enlaira de la pista, sinó com la sortida de la dimensió (manera d’existir) terrenal i temporal, per entrar a una altra dimensió espiritual i transcendent.
            Maria havia viscut temporalment com tots els éssers humans, però en plena sintonia amb Déu. Quan arribà la seva hora s’acomplí tot allò que ja havia esperat, i començà a fruir, en la nova dimensió, de tot allò que ja havia previst en la seva vida humana: Que <<el seu nom (el nom de Déu) és sant, i l’amor que té als qui creuen en ell s’estén de  generació en generació>>. Que <<omple de béns els pobres, (en aquella altra dimensió) i els rics se’n tornen sense res>>.

            La Història de la salvació ens assegura que aquest trasllat d’una dimensió a l’altra és el projecte de Déu (el pla salvífic) per a tots els éssers lliures creats. En aquest sentit, Jesús i Maria són els caps de la humanitat i els primers de tots els fills de Déu. Nosaltres hi som convidats, si vivim en sintonia amb Déu i estem en condicions de poder ser arrencats de la manera de viure terrenal. Perquè <<Déu omple de béns (celestials)  els pobres, i els rics (els aferrats a la terra) se’n tornen sense res>>.

Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada