Presentació

Presentacio
Mossèn Enric Prat presenta unes noves Homilies, totalment diferents de les ja conegudes (www.bisbaturgell.org - homilies dominicals). Són diferents en el contingut, en l’estil i en l’extensió. Cada Homilia conté una sola idea, l’expressada en el títol. La breu argumentació es basa gairebé únicament en els textos litúrgics del dia. Creiem que aquestes homilies poden servir perquè cada interessat pugui preparar la seva pròpia; o com a guió d’un comentari més espontani. La millor utilització, però, la trobarà cada puntual usuari. Possiblement, altres persones, a més dels predicadors, trobaran en aquests escrits l’ocasió d’aprofundir en el sentit pregon de la Paraula de Déu en la litúrgia, i de gaudir del consol espiritual que ens ofereix Sigui tot a lloança de Déu i a benefici espiritual i humà d’aquells que en vulguin fer ús. Moltes gràcies.
Acabada la publicació en aquest BLOG de les NOVES HOMLIES, m’atreveixo a proposar als amables usuaris una nova: Etiqueta: EL RACONET DE LA MISTICA. La mística, no en el seu vessant de fets extraordinaris, com l’èxtasi, la levitació, les locucions o les visions, sinó com alternativa a l’ascètica, amb l’atenció posada en les obres de Sant Joan de la Creu i en l’autor anònim del llibre EL NÚVOL DEL NO SABER. L’ascètica es basa en el raonament, l’esforç i el protagonisme personal. La mística abandona tot protagonisme personal per atribuir-lo solament a Déu, d’acord amb allò que recomana el Salm 36: Encomana al Senyor els teus camins; confia en ell, deixa’l fer. O responent a l’oferta de Ap.3,20: Mira, sóc a la porta i truco. Si algú escolta la meva veu i obre la porta, entraré a casa seva i soparé amb ell, i ell amb mi. El místic rep, per medi de la il·luminació, que li és donada, una noticia nova de la naturalesa de Déu, que és obscura i inexplicable. Els autors l’anomenen docta ignorància o raig de tenebra. Aquest treball, que ha estat publicat a la revista l’Església d’Urgell i amb una bona acceptació per part de molts lectors, pot ésser útil per a la lectura i meditació particular, i també com a eina de treball per a grups de pregària, de formació espiritual o de catequistes. Gràcies!

dimarts, 4 de novembre de 2014

Desitjar la saviesa (Durant l’any .32)

           El desig, quan cerca quelcom de positiu i, si l’objecte desitjat, a més a més, és d’una importància capdal,  esdevé el gran motor de la vida. Això ocorre quan el desig es torna amor, i si allò que desitja l’home és la saviesa. Aquella saviesa que és un coneixement global del moment present en relació a la pròpia vida, i també una avaluació pregona de les coses i dels esdeveniments. És a dir: saber i entendre com hem de viure el moment present i les seves circumstàncies, per tal de fer-lo favorable al nostre bé integral.
            Al llibre de la Saviesa llegim: <<Els qui l’estimen (la saviesa), arriben fàcilment a contemplar-la, la troben tots els qui la cerquen: ella mateixa es fa conèixer als qui la desitgen. (...) Pensar-hi sempre, ja és tenir l’enteniment madur>>. La Saviesa total, infinita i eterna és Déu mateix. Per això, qui cerca la saviesa, cerca Déu i, qui troba Déu, troba la saviesa. La recerca amb desig de la saviesa sempre resulta eficaç, perquè: <<Ella ronda sempre buscant els qui se la mereixen; generosament se’ls apareix pels camins i els surt al pas en tot el que es proposen>>.

            La saviesa és prudent, preveu les circumstàncies possiblement variables i es prepara per a qualsevulla eventualitat; com les verges prudents: <<Cadascuna de les prudents se’n proveí d’una ampolla (d’oli). (...) I les que estaven a punt entraren amb ell (el nuvi) a la festa>>. Les desassenyades havien anat a comprar oli i arribaren tard. La festa ja havia començat i no pogueren entrar. <<Ell (el nuvi) els respongué: Us dic amb tota veritat que no us conec. Vetlleu, doncs, perquè no sabeu ni el dia ni l’hora>>. Vivim  sempre preparats amb la saviesa, la prudència i la previsió.

Imprimir article

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada